tilbage

Land Rover Forum  

Index
39155: Varme i 2,5TD LR90 1988 (02-11-2006 00:19:36)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.63.2)
Hej
Hjælp.. det er blevet koldt.. og det er min første vinter i min 90'er.. hvordan f.... gør jeg når min kære 90' ikke bliver varm før jeg har kørt ca. til og fra Helsingør på motorvejen? (Jeg bor i København) På korte ture i byen bliver den overhovedet ikke var og kun meget lidt varme bliver blæst ind i kabinen.

Alle råd modtages med tak.

Mvh
Kristian
Index
39157: sv: Varme i 2,5TD LR90 1988 (02-11-2006 07:25:26) (svar på 39155)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hej Kristian

Jeg har nøjagtig samme bil, og den bliver varm inden for nogle minutter! Jeg ville starte med at skifte termostaten. Hvis den ikke lukker, bliver bilen ikke rigtig varm.

Thomas
Index
39161: sv: sv: Varme i 2,5TD LR90 1988 (02-11-2006 08:36:12) (svar på 39157)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.69.97)
Hej Kristian.

Jeg må tilslutte mig Thomas´ udsagn. Min TD fra 87 bliver også var iløbet af et par kilometer (3-5 afhængig af kørestil). Det kunne godt lyde som om du har brug for en ny termostat.

Med venlig hilsen

Jens Jagd - Som har mere varme i sin gamle 90 TD end forældrene har i deres nye TD5
Index
39158: sv: Varme i 2,5TD LR90 1988 (02-11-2006 07:26:31) (svar på 39155)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.44.193)
Hej Kristian !
Du kan sætte et stykke pap eller plexiglas foran på kølergitteret med par huller i eller du kan gøre lige som mig, jeg har fjernet den originale kølervinge samt tunnel og erstattet den med 2 stk. termostatstyret elektriske blæsere som kun kører om sommeren når det bliver rigtigt varmt. De kan også tvangstyres ved hjælp af en kontakt på instrumentbordet.

Med venlig hilsen

2547 Steen
Med massere af varme i kabinen.

www.sitecenter.dk/laro
På min hjemmeside kan du se et billede af anordningen.
Life’s too short for boring cars.......

Index
39160: sv: Varme i 2,5TD LR90 1988 (02-11-2006 08:03:12) (svar på 39155)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.34.26)
Det er usundt for motoren at køre med så koldt kølevand over en lang strækning.
Alternativ mulighed er at sætte et oliefyr, f.x. Webasto ind. Det har forskellige muligheder for indstilling. Det kan fjernsstyres, tidsindstilles eller f.eks. kun starte, hvis udendørs temperaturen er under 5 grader. På den måde får du kølevandet varmet hurtigt op. Motoren får sin arbejdstemperatur og du får varme i kabinen.

vh

Jan
Index
39170: sv: Varme i 2,5TD LR90 1988 (02-11-2006 15:49:36) (svar på 39155)
Kristian Nielsen #7659, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.63.2)
Hej alle,

Tusind tak for jeres råd. Jeg udskifter termostaten snarest muligt og ser om ikke det hjælper. Er der nogen som ved om denne model bruger en nogenlunde standardiseret type eller jeg skal bestille en hjem fra England?

Med venlige hilsner

Kristian Nielsen
Index
39171: sv: sv: Varme i 2,5TD LR90 1988 (02-11-2006 16:08:54) (svar på 39170)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.69.97)
Hej igen, Kristian.

Prøv hos MECA eller Williams. De burde have den rette type.

God jagt

LR-vink

Jens Jagd