DANSK LAND-ROVER KLUB's HOVEDSIDE
Nordjylland
Vestjylland
Østjylland
Midtjylland
Sønderjylland
Fyn
Nordvestsjælland
Nordsjælland
Østsjælland
Sydsjælland
Lolland-Falster
Bornholm
Land Rover Forum
Index
53448:
Tæt kobberrør
(03-11-2007 10:33:13)
Tommy Sørensen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 87.51.183.248
)
Hej,
På min S3 88" er samlingen mellem kobberrøret og min koblingscylinder utæt så væsken løber ud.
Mit spørgsmål er så; hvordan får jeg det tæt igen.
Troede faktisk der var en messingring rundt om kobberrøret der så slutter tæt når det spændes sammen, men nej.
Skal enden på kobberrøret udformes specielt for at det virker?
På forhånd tak
Venlig hilsen
Tommy
Besvar dette indlæg
Link til dette indlæg:
https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/53448
Index
53452:
sv: Tæt kobberrør
(03-11-2007 11:01:22) (svar på
53448
)
Claus Pihl Christensen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 83.92.120.63
)
Du skal finde et værksted som har et bremserørsværktøj hvilket de fleste mekanikere har. Du kan sagtens bruge dit gamle rør, du skal blot have skåret enden ren og lavet en ny krave på det så det slutter tæt igen. Under alle omstendigheder så tag røret med til mekanikeren, da det ikke er alle mekanikere som har det det tykke bremserør på lager.
Claus Pihl
Besvar dette indlæg
Link til dette indlæg:
https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/53452
Index
53493:
sv: sv: Tæt kobberrør
(05-11-2007 10:07:51) (svar på
53452
)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 194.255.15.178
)
Læg mærke til hvordan andre rørender er formet.
Da jeg lavede bremserør til min Serie2a var der faktisk forskel fra samling til samling om konussen i "sidste arbejdsgang" skulle benyttes.
Håber billedet giver fornuft, når du ser værktøjet...
Jens
Besvar dette indlæg
Link til dette indlæg:
https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/53493
Index
53505:
sv: Tæt kobberrør
(05-11-2007 14:37:54) (svar på
53448
)
Tommy Sørensen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 130.226.7.3
)
Tak skal i have begge to..
For at være sikker på det blev lavet korrekt og med jeres råd i mente, tog jeg cylinderen af og tog den og kobberøret med til mekanikeren. Lod ham se lidt på det og fik han til at lave en ny vulst på det gamle rør.
Og efter lidt udluftning af systemet, virker det nu lige så perfekt som før.
Venlig hilsen
Tommy (der nu kobler ud med smil på) Sørensen
Besvar dette indlæg
Link til dette indlæg:
https://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/53505