tilbage

Land Rover Forum  

Index
5523: omregistrering (10-09-2002 09:03:48)
Rasmus Thjellesen #5673, reg. øsj (medlem) (ip-adr: )
Jeg har måtte skrotte min privatbil og overvejer nu at omregistrere min firmabil. Det er en 110" filmbus (til særlig anvendelse) købt som ny uden afgift i 2001 og kunne måske forvandles til 11 personers bus med mulighed for privatkørsel - kan man det og hvad indebærer det?!?
Index
5532: sv: omregistrering (11-09-2002 10:46:44) (svar på 5523)
Ole Pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Du kan sagtens omregistrere din film & tv bus til alm. bus. Bilen skal via told og skat for en vurdering. De fastsætter herefter en pris for afgiften. Find ud af den alm. handelspris og sammenlign.
Det kan nogle gange godt betale sig at bede om en ny vurdering.
Held og lykke.
Index
5533: sv: sv: omregistrering (11-09-2002 11:54:03) (svar på 5532)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Hej Ole!

Mig bekendt kan en LR ikke længere nyindregistres som bus - jeg mener, at den sidste TD5'er bus blev registreret med udgangen af 2001.

Der er nogle der har forsøgt at få dispensation, men om det er lykkedes ved jeg ikke.

Så vidt jeg husker, er det noget med at EU-reglerne ikke kan overholdes i en 110'er, rulleseler ved alle sæder mv.

Om en tidligere indregistreret bil kan omregistreres til anden anvendelse, kan selvfølgelig godt være, men det bør vist undersøges til bunds ved T&S og SBI først...

Mvh
Ib
Index
5540: sv: sv: sv: omregistrering (11-09-2002 15:32:53) (svar på 5533)
Jørgen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Hej med jer,
Sådan som jeg har forstået reglerne kan der stadig om/indregistreres LR 110 busser såfremt den er fra før skæringsdatoen. Dvs. en LR110 5 dørs indregistreret i 2002 vil ikke kunne omregistreres til bus.
vh/Jørgen
Index
5546: sv: sv: sv: omregistrering (11-09-2002 20:21:51) (svar på 5533)
Paul Sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Hvis Du kan få Din LR indregistrey som bus, så skal Du betale en afgift på 60 % af handelsværdien. Men da bilen kun er eet år, vil T&S måske vælge, at tage udgang i nyvognsprisen.... Indretningen kan Du få oplyst hos forhandleren.
Index
5571: sv: omregistrering (13-09-2002 13:01:46) (svar på 5523)
lars ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: )
Hej

Mig bekendt kan man slet ikke få ny indregistreret en Defender som bus p.g.a. selekravene (3 punkt-seler på alle fremadvendte pladser), som andre allerede har nævnt. Når jeg skriver nyindregistret menes dermed at få godkendt en Defender som bus, når den ikke tidligere har været godkendt som sådan, uanset alder. Det har bl.a. den konsekvens, at man heller ikke længere kan hjemtage en 9 pers. Defender fra eksempelvis Tyskland og blot montere et ekstra forsæde for dermed at have en bus og slippe med 60% i afgift.

Der er dog for nylig en, der har hvisket mig i øret, at en forhandler i Sønderjylland kan få godkendt VW Caravelle'r, som busser, så om der er slingrekurs blandt de forskellige T&S regioner ved jeg ikke, eller om det bare er os der ikke har forstået reglerne, eller måske fundet det rette smuthul.