58298:
sv: sv: sv: sv: sv: justeringspind faldet af (01-02-2008 03:21:24) (svar på
58294)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 80.165.171.120)
Jeg er da slet ikke uenig i at det er bedre at bytte til nyt, men det har man jo sjældent adgang til at skaffe sig en fredag eftermiddag, hvor miseren er dukket op, for slet ikke at tale om folk der er ude i vildnisset i Langbortistan, evt forfulgt af sabelsvingende krigere/menneskeædere.
Den tidligere ejer havde kørt i seriøst plut, som også havde aflejret sig i btremsetromlerne, med et voldsom slid til følge.
Han oplyste mig om, at bremsen var noget uensartet, men kunne klares ved et hurtigt pump med pedalen.
Ja ja, nu havde bilen kørt med det i længere tid, men man kunne jo også have ofret 2-5.000 til Falck for at få den hjemtransporteret.
For at efterprøve teorien, borede jeg en lille bøsning ud og svejsede ud over den afgnavede stump, i jern, der var meget let at svejse i med god gennembrænding, men uden at overdrive.
Bremserne kunne nu justeres op, men nye bakker og tromler blev bestilt, men nu ved jeg hvorledes man klare den situation i en snæver vending og jeg står frisk og frejdigt ved min handling, som værende 100% fuldt forsvarlig.
Prøv lige, i en helt afslappet situation, evt. med en pils i hånden, og kig på systemet. Det handler om en lille stift, der bare skal ligge an mod justeringssneglen og kun holde sig selv, for at bakken kan holdes ude ved tromlen. Den deltager ikke i noget bremsearbejde OVERHOVEDET, intet tryk eller anden påvirkning skal den overføre i bremsearbejdes navn.
Prøv så lige og se, hvor sølle det fra fabrikantens side er lavet, faktisk rigtig sølle og sløjt.
Man kan også holde fanen for teoretiske idealer så højt hævet, at man slet ikke kan nå jorden, Det er også farligt, idet man så kan falde ned. :-)
Jeg synes ikke rigtig du kan sammenligne et svejset gearhjul med en lille anlægsstift.
mvh
Knud