77195:
Rygegryde (14-02-2009 20:49:00)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (
ip-adr: 80.198.44.206)
Hej Alle!
Efter jeg har skiftet dyser på min s3 88 2,25 D og har gået og justeret indsprøjtningstidpunktet til nær perfektion, er der nogle ting der irriterer mig lidt...
Jeg har stillet mit indsprøjtningstidpunkt, således at bilen trækker perfekt, og uden at banke på noget som helst tidspunkt, og den ryger overhovedet heller ikke når man kører i den.
Når man holder i tomgang, begynder den efter meget kort tid at ryge helt urealistisk meget med hvidlig røg (uforbrændt diesel) Det er så meget at det er pinligt, jeg holdt i ca. 3min ved et kryds, og den ene vejbane blev dækket af tågen :(
Jeg kan godt få den til at lade være med at ryge, hvis jeg justerer den til lidt tidligere indsprøjtning, men så trækker den ikke nær så godt, og så har den tendens til at banke når man kører f.eks 80 km/t og trykker speederen i bund... ( 85 er i øvrigt max hastighed ved hvis jeg stiller den sådan...)
Allerhelst ville jeg jo gerne have den til at blive stående der hvor den er nu, men røgen i tomgang er alt for meget, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an.
Min mistanke falder på for meget brændstof ved tomgang, men jeg har ikke kunne finde mængdeskruen på pumpen, så jeg evt kunne stille den lidt ned.
Jeg ved godt at fordelerpumpen er ældre og slidt, men et eller andet må der kunne gøres - forslag?
Mvh Jakob