tilbage

Land Rover Forum  

Index
81825: Self-Leveling Unit (14-05-2009 15:02:48)
Patrik Priess #8290, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.24.6.179)
Nu jeg har pillet ladet af min RRC fra 1992 har jeg fundet en Self-Leveling Unit. Skal denne bruges til noget, hvis man ikke fragter gods på ladet? Kan man afmontere den for at spare lidt vægt, uden at ødelægge noget? Den ser meget tung ud, og ingen grund til at slæbe den op og ned i terrænet. Det er jo svært nok at komme op i forvejen :)

Hilsen
Patrik - med for meget vægt
Index
81826: sv: Self-Leveling Unit (14-05-2009 15:20:22) (svar på 81825)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Det er faktisk netop denne enhed som gør at RRC er så eminent god i terræn. Pga. denne har de i Solihull kunne tillade sig at sætte en smule for bløde fjedre på til at opretholde den ønskede højde på bilen, uden at den sank sammen, hvilket giver en enorm god akselvandring! Der er blandede følelser omkring denne, men jeg syntes den er genial! Men hva ved jeg, jeg kører jo bare med bladfjedre ;)
Index
81827: sv: sv: Self-Leveling Unit (14-05-2009 15:28:28) (svar på 81826)
Patrik Priess #8290, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.24.6.179)
Tak for indput. Jeg har læst en del goggle omkring det og du har ret.
Der er meget blandet meninger om dette emne.

Jeg har sat hævningskit på min vogn, og så vidt jeg kan forstå ødelægger det min Self-Leveling Units funktion. Så den bliver overflødig hvis vognen har hævningskit på korrekt?
Index
81828: sv: sv: sv: Self-Leveling Unit (14-05-2009 15:35:08) (svar på 81827)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Tjo.. Altså jeg vil sige at hvis ikke det er fordi man prøver på at bygge en terræn bil med super vandring, kan man lige så godt droppe den. Også lige så meget fordi at hvis ikke den er i super stand har den ikke den store funktion. Og det er den jo næppe på sådan en gammel slæde ;)

Så hvis det virkelig skal spille skal man nok købe en ny, meen den er jo ikke gratis. Det er efter min mening bedre at bruge pengene på en airlocker.
Index
81829: sv: sv: sv: sv: Self-Leveling Unit (14-05-2009 15:37:48) (svar på 81828)
Patrik Priess #8290, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.24.6.179)
Jeg er sikker på min er defekt, og har ledt efter en ny på nettet.
og den er langt fra gratis. Jeg har fundet en til 512 £ og det er lige mere end jeg vil bruge.
Index
81830: sv: sv: sv: sv: sv: Self-Leveling Unit (14-05-2009 16:34:43) (svar på 81829)
Jens Bollerup #5492, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.67.102)
Har købt en englænder her var den erstattet af en luftcylinder tilsluttet en kompressor.
Index
81860: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Self-Leveling Unit (15-05-2009 09:56:50) (svar på 81830)
Gert Dybdal Jensen #6786, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.143.95)
hvis du har hævet bilen med ny "offroad" undervogn så afmonter skidtet den er tung og træls og hjælper ingenting..... på min vogn blev det meget bedre i terrain da den røg af..
hilsen gert
Index
81861: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Self-Leveling Unit (15-05-2009 10:15:25) (svar på 81860)
Patrik Priess #8290, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.24.6.179)
Tak Gert. Så ved jeg hvad jeg skal lave i weekenden :) Den er sikket rustet sammen med alt det andet.
Index
81862: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Self-Leveling Unit (15-05-2009 10:19:24) (svar på 81861)
Gert Dybdal Jensen #6786, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.143.95)
min blev osse skruet af med en vinkelsliber... og så hvidt jeg ved sidder den der for at hjælpe støddæmperne når bilen er læsset osv og det skal du jo ikke bruge til noget. men husk nu det er en gas dæmper bare så du ikke springer dig selv i luften....
knæk og bræk med projektet
Index
82371: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Self-Leveling Unit (28-05-2009 08:56:27) (svar på 81862)
Patrik Priess #8290, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.24.6.179)
Så fik jeg også "skruet" min af med vinkelsliberen :) Bare en lille notits til andre der vil prøve lykken med at fjerne dette monster. Stemplet er ikke massivt det er fyldt med olie!

Jeg kunne ikke komme ordenligt til med vinkelsliberen på undersiden af dæmperen, så skar den over på den nederste den af slemplet hvilket resulteret i at der var olie over alt. Når man ligger der på ryggen under bilen og det lige pludselig vælter ud med olie får man sku lige et gråt hår eller to ekstra :) Nøøøj et chock jeg fik.

Men svinet kom af! Og blien blev endnu et par kilo lettere.