8394:
sv: sv: Galvanisk tæring ? (17-03-2003 07:34:52) (svar på
8391)
Andreas Bekker (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 80.196.247.243)
Da jeg for omkring 12 år siden samlede min 109" som jeg havde skildt total ad, tænkte jeg på samme problem!
Jeg har der hvor jeg har samlet min skærme også brugt rustfri skruer A4. Jeg har for nylig haft min skærm skildt ad, og kan berettte følgende!
Jeg smurte de rustfri skruer ind i et Anti-Rust produkt som hedder WaxSeal, inden jeg samlede skærmene, og kan er 12 år efter konstatere, at det var en god ide. Der er ganske enkelt næsten ingen galvanisk tæring at se! Jeg har også anvent samme fremgangsmåde i Hard Toppen. Med samme resultat! Enkelte udsatte steder er der dog tegn på lidt galvanisk tæring! men det er minimal! Ellers er det en god ide også som Paul er inde på at bruge gummi eller andet presseningsagtig materiale, der hvor du bolter f.eks bagkassen på rammen. Har man sat nye galvaniserede tværvanger på sin bagkasse, kan man med held smørge disse vanger ind i Bodysafe på siden som boltes mod aluminiumet.
WaxSeal har den evne, at det konstant arbejder, det vil sige, at når der er varmt så har det en konsistens nærmest som fedt! Det betyder at der ikke opstår skorper, eller hvad du vil kalde det! :-) Produktet har derfor en nærmest smørende effekt, derfor har jeg med held også brugt det som her beskrevet!