8531:
sv: sv: sv: dørkpladder (30-03-2003 00:46:05) (svar på
8516)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 195.249.99.77)
Hej Morten og andre,
Jeg lavede mine første dørkplader tilbage i '99 til min 90'er - købte 2 aludørkplader i 3/5 mm. hos Brdr. Kier A/S, en pakke klinger til stiksaven, en æske popnitter, og så gik jeg i gang - det fungerede fint, og snart var hele bilen, undtagen ruderne, pakket ind - næsten...
Forinden havde jeg i karton lavet skabeloner til de forskellige dele - skabeloner som jeg i øvrigt stadig har, hvis nogen skulle være interesseret.
Jeg vil ønske, at jeg havde kendt til forarbejdningsmetoden som Michael omtaler - det havde gjort tingene meget lettere, idet stiksaven ellers tager nogle ret voldsomme spåner ind i mellem - spåner som brænder og svider overalt.
Skal pladerne bukkes/bøjes, kan det anbefales at skære et spor på modsatte side med en vinkelsliber - det letter bukningen i en "husmands-skruestik" noget...
Jeg har ikke lavet mellemlæg, men en stribe fugemasse/selvklæbende fugebånd kan fjerne de værste resonanslyde. Husk på, at der så vil være fare for, at der kan samle sig fugt og skidt under pladen, med deraf følgende ulemper...
Mvh
Ib - 3662 - Odder