90008:
sv: sv: sv: 90", fra 3,3 Nissan diesel til 300tdi (22-11-2009 17:32:33) (svar på
90007)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.149.242)
Efter erfaringer med Japansk Diesel Motorer, må jeg være enig med Jacob. Men ville man have en "original" motor, så ville jeg foreslå at finde en go' bil med en 300Tdi, frem for at omgøre en vellykket transplantation!
En LR med en Nissan 3.3 er nok noget eftertraktet, uanset at mange ville synes at det er er lidt "U-Britisk".
Personlig ville jeg elske den motor i min "One-Ton, og man skal ikke se bort fra, at mange Japanske motorer er direkte "knock off" af Britisk design, fex den legendarisk Daihatsu 2.8, som er en uforskammet metriske udgave af en Bedford fra ca 1930.
Ligesom man kan sige at LR er den concept Mercedes havde brugt til GD'en, hvis ikke brdr Wilks havde valgt at gøre noget ved den Engelske hungersnød, efter at England (Økonomisk) tapt WW2!
Den sidste Engelske Defender havde Ford Transit motor, og nu er LR faktisk Tata, fra India. Jeg ville derfor ikke have de stor aversioner mod Nissan motoren!
Godt klar over at jeg får på hatten for dette udsagn!
Hilsen fra Norge, David.