tilbage

Land Rover Forum  

57008: Knald i låget hos DPD (10-01-2008 21:19:57)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.90.87.138)
Nu slår det da vist helt klik for Pakkeleverandøren DPD.
DPD har i dag forgæves forsøgt at levere en pakke fra UK til mig, på min privatadresse. På "dpdonline" får jeg at vide at pakken kun kan leveres på en erhvervsadresse mellem 8 og 16, og kun mod kvittering.
En ny privatadresse accepteres ikke og hvis man forsøger vil pakken blive returneret til afsender.
Så nu er det da vist slut med at få pakker fra England, eller også må Paddock da finde et andet transportfirma.
Martin
Nu uden udsigt til benzinpumpe.
57011: sv: Knald i låget hos DPD (10-01-2008 21:36:59) (svar på 57008)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.130.175)
hvis man får det sendt til en erhvervsadresser (evt. ens arbejde, hvis man har et sådan) er det faktisk ikke så besværligt at have med DPD at gøre. du kender sikkert nogen der har en arbejdsplads hvor en pakkemodtagelse kan lade sig gøre.

det skal siges med det samme at jeg ikke er imponeret af DPD arbejdsmetode jeg ved bare hvordan de skal kringles, for hvem vil ikke gerne kunne bestille lækkert grej i England.

mvh Bjørn
57047: sv: sv: Knald i låget hos DPD (11-01-2008 13:28:21) (svar på 57011)
eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.232.75)
Det man bare skal huske på med på DPD, GLS, Fragtmanden og mange andre, er, at de normalt tager ekstra for at leverer vare til privatpersoner.

De reklamerer også på deres hjemmesider med, at du som privat person ikke kan sende vare via dem (DPD, GLS, Fragtmanden mm).

For mig at se er der reelt kun PostDanmark tilbage i DK hvor du som privat person kan sende en pakke. Det betyder så vidt jeg kan se noget hvis man nu får en forkert vare eller andet der gør at varene skal returneres.

mvh
Eddie
57184: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (13-01-2008 21:26:07) (svar på 57047)
Per Brunsgaard #0536, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.53.0.125)
Og husk så lige på at PostDanmark ikke bringer pakker ud til privatpersoner efter 1. januar 2008, de skal afhentes på "posthuset"
mvh per b.
57012: sv: Knald i låget hos DPD (10-01-2008 21:39:11) (svar på 57008)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Du må nok bide i det sure æble og køre til det DPD depot hvor pakken ligger. Det måtte jeg gøre sidst vi fik varer fra Paddock, efter et par dage hvor pakken "havde været forsøgt leveret" - uden at vi havde set skyggen af budet ;-)

Ja - det er virkeligt ringe.

Fremover har jeg tænkt mig at bede om levering på min arbejdsplads. Det burde virke.

/anders
57014: sv: sv: Knald i låget hos DPD (10-01-2008 21:47:17) (svar på 57012)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.165.90)
I am not imprest, det er jo lidt underligt at Paddock benytter et fragtfirma der stiller krav om en erhvervsadresse når de fleste kunder er private, mon Paddock er klar over at DPD har denne regel?
57015: sv: Knald i låget hos DPD (10-01-2008 21:50:11) (svar på 57008)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.238.27)
Ring til Odense depotet på 70100510, der kommer en masse talemaskine, men vent til der kommer et rigtigt menneske, de er såmæn ganske flinke at snakke med. Har snakket med dem i dag, jeg fik en pakke for meget!
57018: sv: Knald i låget hos DPD (10-01-2008 22:52:04) (svar på 57008)
Lars Falk Hansen #7266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.189)
DPD virker mere og mere som et firma, der er fulstændig ligeglad med deres kunder.

Før jul fik jeg to pakker sendt fra Paddock, den ene forsøgte de at levere på Frederiksberg, selv om der stod Stenløse på pakken.
De havde den frækhed at påstå, at vi ikke var hjemme ved anden afleveringsforsøg.....Selv om gadenavnet ikke findes på frederiksberg.
Ved henvendelse til DPD, får man beskeden, at det skyldes, at pakken er sendt til en privat adresse, hvor de kun forsøger en gang, men bruger koden for manglende kontakt anden gang. "Det er noget med koder i vores EDB" var beskeden. (Pakken er forsynet med mit virksomhedsnavn).
Det virker jo også godt hos afsender, at de har forsøgt to gange.
Den anden halvdel af samme forsendelse, var en tur omkring Bornholm, før det lykkes mig at få den rediageret til min adresse.

Jeg vil foreslå, at vi alle klager til Paddock (og de andre leverandører) hver gang det går galt, så de bliver opmærksom på, at deres levering i Danmark ikke er så god.

MvH
Lars
57019: sv: sv: Knald i låget hos DPD (10-01-2008 23:06:00) (svar på 57018)
Martin Busk Hansen #4755, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.102.79)
Jeg har klaget til paddock og de siger de fremover vil bruge UPS
57020: sv: Knald i låget hos DPD (10-01-2008 23:25:59) (svar på 57008)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.80.197.7)
Lige før jul skulle jeg osse modtage 1 køler, samt udstødning fra Paddock gennem DPD, de skulle leveres hos min MMEK, et firma med andre ord.

Men min mekanikere så lige der kom en i en lille varebil, kiggede ud af sideruden og konkluderet at når porten til halen var lukket (det var meget koldt) så var der ikke nogen til stede.

Så de skred igen og kom med sammen opsang som til Martin.

Min mekaniker sagde at de har haft flere sager med DPD.
Jeg må indrømme at jeg frygter lidt at skulle bestille hos Paddocks igen.
57030: sv: sv: Knald i låget hos DPD (11-01-2008 06:57:10) (svar på 57020)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.163.78.251)
jeg får tit pakker fra paddock. de plejer at komme ud med post danmark ..

og de stiller dem bare uden foran døren også er de kørt igen ..
57032: sv: sv: Knald i låget hos DPD (11-01-2008 08:47:52) (svar på 57020)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.50.7)
Hørt henrik.

Jeg kvier mig altså også ved at skulle bestille stumper ved Paddocks igen. Ikke på grund af Paddocks service - der bare er helt i top - men pga. DPD.

Jeg har også bestilt stumper hos Paddock, og da de skulle afleveres så jeg på DPD-online at de var forsøgt afleveret, men at der ingen var hjemme på adressen. Til trods for at jeg havde siddet på min flade røver hele formiddagen hvor de påstod at de havde været forbi. Denne levering tog en lille uges tid.

Jeg håber at DPD bliver boykottet af vores engelske leverandører. Måske var det en idé at nogen højere oppe i vores system laver en officiel mail som sendes til reservedelspusherne i GB, så de bliver opmærksomme på problemet...? Det ville nok virke lidt "stærkere" hvis vi henvendte os som en samlet klub. Bare en lille tanke :-)

God weekend til alle - med eller uden stumper

Hilsen Jens
57044: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (11-01-2008 12:32:33) (svar på 57032)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.53.30.232)
Har netop fået dette svar fra Paddocks vedrørende DPD.

Hello Peter

Thank you for letting us have this information about DPD. We are contacting Interlink who are the British partner to let them know of this problem and will contact you soon to let you know what they say.

Regards
Sharon


Jeg skal give besked når der dukker noget nyt op i sagen

Hilsen
Struntze
57080: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (11-01-2008 18:53:21) (svar på 57044)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.80.197.7)
Sejt at de agere på det.
Man må sige der er styr på stumperne hos Paddock.
57081: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (11-01-2008 18:56:39) (svar på 57044)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.107)
Ach so, da die hund begrabt liegt vielleicht? det er lidt
tragikomisk at læse DPD, Deutsche Paket Dienst`s hjemmeside, der er bare ingen grænser for servicen de mener at de yder, når man så læser historier fra det virkelige liv, så er det ikke ligefrem den velkendte preussiske grundighed der præger foretagenet, mon den danske afdeling har læst hjemmesiden? Det er jo lidt ærgerligt at man skal vælge sin leverendør udfra
hvilket fragtfirma de benytter og ikke priser og udbud;
det er jo blevet lidt mere interessant at handle dele i England nu hvor pundet er billigt.

57082: sv: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (11-01-2008 19:10:46) (svar på 57081)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.212.122.178)
Det kan virke at skrive til dele pusheren og fortælle om dpd adfærd og berette om det ry de har opbygget her til lands.

Jeg havde succes med at få famousfour.co.uk til at skifte væk fra DPD på den måde.
57086: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (11-01-2008 20:28:42) (svar på 57082)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Man kan jo også ringe til hovedkontoret i Tyskland og klage sin nød, hvis man vil betlae 14 cent i minuttet, så vidt jeg forstår:

Wenn Sie Interesse an einer Zusammenarbeit mit dem DPD haben, können Sie uns einfach und problemlos über unsere zentrale deutschlandweite Servicenummer während der Geschäftszeiten (werktags zwischen 7.00 und 18.00 Uhr und samstags zwischen 8.00 und 13.00 Uhr) erreichen. Wählen Sie 01805 373 200 (Festnetzpreis 14 Cent/Minunte, andere Preise aus den Mobilfunknetzen möglich)

Jeg har tilskrevet direktionen i Tyskland om vore kvaler og så er det jo spændende om de overhovedet svarer.
Jeg har lært at hvis man kan gå til hovedet, er der ingen grund til at gå til røven. Undskyld min frivolitet.

Retfærdigvis må jeg dog medgive, at de sidste 4-5 gange er det gået perfekt for mit vedkommende, men det har også været chauffører, hvordan skal jeg nu udtrykke mig???, der har kunnet forstå mig og mit sære sprog samt teksten i adressefeltet.

mvh
Knud

mvh
Knud
57106: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (12-01-2008 13:10:38) (svar på 57086)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.70.87)
Det er rart når der kommer en fornuftig respons på et problem som vedkommer rigtig mange af os. Og tak til jer som har taget skeen i den anden hånd og gjort Paddock opmærksom på det. Jeg vil også gøre det næste gang jeg bestiller.
Jeg har haft det lidt svært ved at bestille hos Paddock i den senere tid, fordi at det er gået galt de sidste 5- 6 gange.
Jeg kan forstå at DPD ikke kan leve af at køre rundt med pakker de ikke kan komme af med, men deres eget system med at vi selv kan vælge leveringsmåde fungerer jo ikke. Og så skal det jo gå galt.
Men jeg har gået og tænkt på om vores klub som interesseorganitation kunne være interesserede i at gøre et eller andet når der er problemer af denneher karakter og som berører så mange medlemmer?
Mvh.
Martin
57313: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (15-01-2008 17:17:19) (svar på 57086)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Så kom der et svensk!! svar fra DPD

Hej Knud – och tack för ditt mail,



Det är verkligen inte trevligt att höra att det är så många som upplever problem med vår produkt.

Jag ska försöka svara på och kommentera de saker som du skriver om i ditt mail på bästa sätt:



DPD Denmark erbjuder för tillfället enbart en service där paket distribueras under dagtid, och som det är i Danmark idag är de flesta privatpersoner på arbete under de tider som vi levererar paketen.

Våra kunder i Danmark är medvetna om detta och sänder generellt till business adresser men vi får en del paket från utlandet som är till privatpersoner. Vår policy är att våra ”vognmænd” ska göra ett försök att leverera alla paket, även dem som är adresserade till privatpersoner.



Du ska veta att vi tar ditt mail på största allvar och att vi arbetar på att se om det finns något vi kan göra för att förbättra vår service till privatpersoner.



Skulle det vara något specifikt fall som du vill ta upp får du gärna skriva till mig. Jag har inte möjlighet att agera som kundeservice men kan kanske påverka saker som generellt ställer till problem för dig och medlemmarna i er klubb.



Ha en fortsatt bra dag.



Kind regards

DPD Denmark A/S



Jenni Brahemark

Key Account Manager

_________________________________________________

DPD Denmark A/S

Bohus Boulevard 3

2630 Høje Taastrup





www.dpd.net



-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Knud Madsen [mailto:khtm1@mail.dk]
Sendt: 15. januar 2008 16:10
Til: Jenni Brahemark
Emne: SV: DPD



Daw



Det var nu ikke en klage over egne aktuelle forhold, men en henvendelse som følge af en diskussion på Dansk Land Rover Klubs hjemmeside, som du kan se her:

http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=57008&f=i20080101T20080201&ex=1&s=dpd&uid=531529961

Nå, linket virker ikke direkte, men gør følgende:

Vælg Land Rover diskussionsforum

Indtast DPD i søgefeltet

I vælg måned: Januar 2008

Herefter er der mange triste udsagn om Jer og Jeres manglende service.



De klager, der her fremføres er alle nogle jeg kan nikke genkendende til, men de sidste 4-5 forsendelser jeg personligt har fået, er gået glat.



Det er ærgerligt, at det så ofte fra DPD fremføres, at man ikke kan træffe nogen hjemme, når folk vitterligt har været hjemme, og måske ligefrem er blevet hjemme, når man kan se på Track & Trace, at pakken skal komme samme dag. Jeg har i alle tilfælde været stærkt forpisset over at have gået og ventet og så har fået besked om at man har forsøgt at aflevere, når jeg ved, at der ikke har været nogen her.



Mit forslag er at I lægger en seddel, om at I har været på adressen. Så kan chaufføren ikke snyde og blot påstå, at han har været på adressen. Den med at blot at sende et brev efterfølgende duer slet ikke.



Ligeledes ser jeg ingen steder, at I ikke vil betjene private. Det er vist en hjemmestrikket opfindelse?



Jeg skrev klagen over DPD til den tyske direktion, for faktisk at hjælpe Jer til at få styr på tingene. Det ville ærgre mig voldsomt, hvis Postdanmark skulle kunne udvide sit monopol i takt med at I kvajer jer mere og mere. Den måde I driver forretningen på, går ikke i længden. Jeg kender da også firmaer, som fravælger et samarbejde med Jer pga Jeres dårlige ry.

Hvis I vælger ikke at ville betjene private, fravælger I en masse reservedelssælgere og internetforretninger, der alle sælger rigtig meget til private. Så har vi kun Postdanmark og deres monopol.



Jeg vælger at skrive, idet jeg ikke gider blive korrekset for at være uhøflig, som det før er sket i telefonen. Jeres telefonservice er om muligt endnu ringere end Jeres vareudbringning. I kunne lære rigtig meget af UPS, som jeg gør meget for at få mine varer igennem. Man kan ringe til UPS og få en kompetent besked af en ansat, der ikke er voldsom selvhøjtidelig. Hos Jer får man indtryk af at jo mere inkompetent den ansatte er, jo mere vil vedkommende dække sig under en helt misforstået selvhøjtidelighed.





Med venlig hilsen og håb om en frugtbar dialog.



Knud Torp Madsen

Vejlen 1

4540 Fårevejle

Citat slut.

Efter ordene at dømme tager de tilsyneladende situationen alvorligt, men om det i virkeligheden ændrer noget.

Det kunne da være fint om en eller anden har en igangværende sag, men kunne tage op.

mvh
Knud
57323: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (15-01-2008 20:04:16) (svar på 57313)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.92.191.195)
KNUD GUD
Mere kul på! så kan de lære det kan de, jeg venter pakker fra paddocks onsdag eller torsdag gud nåde og trøste dem hvis de laver numre med mig! jeg har pt en verserende sag med Post danmark eller budstikken eller hvad de nu kalder sig som er lige så amartøragtige , jeg har ikke tænkt mig at give op den pakke som de har sendt retur til Kina efter at have scannet den som udleveret til liberalt erhverv på vesterbro Kbh har de nok fortrudt mange gange siden fordi jeg bliver ved med at ringe /maile og skaber mig, og DPD får samme tur .der er et ordsprog der siger "don`t get mad get even" Hvis vi alle sammen klager til vores leverandører så mister de kunder og kommer til at sadle om hvis de stadigvæk vil være på marked , min personlige teori er at om 2-3 år så er post danmark gået på røven og væk og DPD samme vej , der er andre der kan løfte opgaven så Klag Klag og Klag , det kan godt være at man bliver kaldt en brokkerøv men når man ringer så er det en god ting at starte med at bede om at tale med en afdelingschef og insistere på at det er nu og ikke når de har tid

Lars/Biltris
som er træt af ringe service fra div narrehatte der selv har dumpet prisen
57355: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (16-01-2008 14:09:17) (svar på 57323)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.92.191.195)
min pakke kom i dag, måske Knud har fået sat gang i en opstramning hos DPD eller også har de fået en seriøs chauffør
Lars/Biltris
57361: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (16-01-2008 16:19:36) (svar på 57355)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.94.157.143)
Hej

Jeg har lige bestilt ved paddock lørdag aften klokken halv elleve.

Pakken skulle leveres til en firma adresse, jeg har i dag fået pakken. 3 dage efter bestilling
så jeg må sige jeg er meget tilfreds. det gik let og smerte frit.

RRC Hilsner Rasmus.

Nu med skærm forøger liggende på stue gulvet :)
57368: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Knald i låget hos DPD (16-01-2008 17:17:37) (svar på 57355)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Der er skiftet chauffør på ruten, hvor jeg hører ind under. Det er som jeg skriver et almindeligt menneske, jeg kan kommunikere med, der nu kører her. Det kan jo være, vi ligger på samme rute?
Stik imod de påståede regler, kan jeg altså godt modtage pakker som privat.
Man kan da håbe at det røre vi i fællesskab kan skabe ved direkte og indirekte klager kan føre til opstramninger.
mvh
Knud