Det er anbragt en modstand parallelt med ladelampen, den har en værdi på ca. 100 ohm. Modstanden er anbragt så man sikrer en lille strømgennemgang gennem generatorens rotor, når tændingen tilsluttes, selv om pæren (ladelampen) er brændt, strøm gennemgangen sikrer en for magnetisering af generatorens rotor, så den begynder at lade så hurtigt som muligt når motoren startes. Hvis både pæren og modstanden er gået, får man først lade effekten ved et relativt højt omdrejningstal, når den først lader, vil den fortsætte med at lade også ved et lavt omdrejningstal. Modstanden har ingen eller meget lille virkning hvis ladelampen er OK.
Følg den ACR fejlfinding der er på forsiden
http://www.dlrk.dk/images/LucasACR.pdf , den er nem at følge og du vil sikkert finde fejlen.
En ladelampe der lyser behøver ikke at være en fejl på generatoren, det kan også være en dårlig forbindelse på tændingskontakten, som giver en reduceret spænding til tændingssiden af ladelampen.
Hilsen Carsten